برق خورشیدی برای ماینر

برق خورشیدی برای ماینر

برق خورشیدی برای ماینر، یا به عبارت بهتر، استفاده از سیستم برق خورشیدی برای تامین برق ماینرها با هدف تولید ارز دیجیتال، ایده ای است که بعد از درک هزینه های بالای برق مصرفی دستگاه های ماینیگ به ذهن افراد رسید. تولید رمز ارز یا ارز های دیجیتالی امروز دیگر جای خوب و قابل پذیرشی در میان اهل تجارت باز کرده و اگر بتوان به نحوی امن و درست در تجارت رمز ارز وارد شد، این قدم اقتصادی بلند و اثرگذاری خواهید بود.

اما آنچه که در تولید ارز دیجیتال و کار با ماینرها کمی دهان را گَس می کند، برق مورد نیاز آن است که بسیار قابل توجه می نماید. در کشورهایی مثل چین که هم در تولید رمز ارز حرف هایی برای گفتن دارند و هم خلاقیت بیشتری برای کاهش هزینه ها به کار میگیرند، از ایده تامین برق ماینر با استفاده از برق خورشیدی یا زمین گرمایی استفاده شده است که بسیار هم اثر بخش بوده است.

آیا استفاده از برق خورشیدی برای ماینرها منطقی است؟

اگر پای منطق جیب  ما و حساب و کتاب مالی در میان باشد، قطعا استفاده از برق ارزان شبکه سراسری ایران که سفره ای سخاوتمند و گسترده است، بیشتر خوش به حالمان می کند. مثل دوستانی که حتی از سایر کشورها، با چشم به ارزانی برق در ایران، بار و بندیل دستگاه های ماینیگ خود را جمع و در کشور ما پهن نمودند.

گرچه که پول های زیادی از این راه کسب شد اما خیلی زود برق هنگفتی که در شکم دستگاه های تولید رمز ارز ریخته میشد، به چشم آمد و در نتیجه تدابیر کنترلی(مانند پرداخت هزینه برق بیشتر) برای این موضوع در نظر گرفته شد.

به شکلی که بر اساس مصوبات جدید، هزینه برقی که صاحبان مزارع ماینینگ می پردازند بیشتر خواهد بود. به شکل نرخ میانگین ریالی برق صادراتی با قیمت تسعیر سامانه نیما که وزارت نیرو آن را تعیین کرده و اعلام می‌نماید.

همین مواضع باعث شده سود حاصل از تولید رمز ارز با استفاده از برق شبکه دیگر آنقدرها هم دندان گیر نباشد؛ اینجا بود که صاحبان مزارع رمز ارز به این فکر کردند که آیا با پنل خورشیدی می توان بیت کوین استخراج کرد (یا سایر ارز های دیجیتال را)؟ قطعا یکی از اولین چالش های مربوط به این فکر بکر که به آن سولار ماینینگ می گویند، هزینه تولید برق خورشیدی مورد نیاز ماینرها است.

چطور باید از برق خورشیدی برای ماینر استفاده کرد؟

تامین برق ماینرها از انرژی خورشیدی یا سولار ماینینگ به سه حالت امکان پذیر است. در واقع شما باید با ارزیابی دقیق هزینه ها و اطلاع از قیمت روز تجهیزات و در نظر گرفتن زمان بازگشت سرمایه، بهترین روش را به تناسب زمان و شرایط خود انتخاب نمایید.

تامین برق ماینر با نیروگاه خورشیدی آفگرید

شما با در نظر گرفتن توان مورد نیاز دستگاه های ماینر خود در طول روز و انجام محاسبات سیستم خورشیدی(که می توانید آن را به یک مشاور سیستم خورشیدی بسپارید) می توانید یک نیروگاه خورشیدی جدا از شبکه و مخصوص برای مزرعه رمز ارز خودتان راه بیندازید و برق مورد نیازتان را مستقلا تولید نمایید.

در این روش با توجه به اینکه خورشید در طول شب علاقه ای به تابش ندارد، شما برای نماندن دستتان در پوست گردو، می بایست از باتری ها و سیستم ذخیره ساز انرژی برای تامین برق ماینرها در شب استفاده نمایید. و البته همین باتری است که هزینه نصب برق خورشیدی در محل را کمی بالا میبرد.

تامین برق ماینر با نیروگاه خورشیدی آفگرید در روز و برق شبکه در شب

شما می توانید برای نرفتن زیر بار هزینه های باتری و ذخیره ساز، در طول روز و تابش آفتاب، برق ماینرها را با استفاده از انرژی خورشیدی تامین کنید و در شب مانند گذشته ها، پریز ماینر را به برق شبکه بزنید.

به این شکل حداقل در نیمی از شبانه روز از برق شبکه که برای شما مزرعه دار محترم ارز دیجیتال، گران تر از سایرین است، استفاده میکنید نه در تمام روز.

برق خورشیدی برای ماینر

تولید برق خورشيدي برای ماینر با نیروگاه خورشیدی آنگرید

یک راه دیگر هم برای راه‌اندازی سرورهای ماینر از طریق برق خورشیدی وجود دارد و آن راه اندازی نیروگاه های متصل به شبکه و تولید برق خورشیدی و فروش آن به اداره برق است.

شما از این طریق نه تنها بخشی از هزینه های برق مصرفی خود را از طریق فروش برق به شکه تامین و جبران میکنید، بلکه به عنوان یک مصرف کننده برق زیاد شبها با عذاب وجدان سر بر بالش نمی گذارید، چرا که توانسته اید کمی هم برق تولید کرده و به شبکه تزریق نمایید و کمبود برق را کمی جبران نمایید.
تمامی این روش ها و حالات بسته به هزینه های جاری در زمان و شریطی که قصد راه اندازی مزرعه برق خورشیدی دارید بازگشت سرمایه متفاوتی دارد و مثلا ممکن است در یک سال بسته به هزینه نرخ خرید برق و هزینه تجهیزات، سودآوری روش 3 به 2 ارجح باشد و یا برعکس.

برای این منظور بهتر است که یک مشاوره دقیق از مجموعه های انرژی خورشیدی بگیرید و با بیان میزان مصرف دستگاه های ماینر تان هزینه راه اندازی سیستم خورشیدی در 3 حالت را بررسی کنید تا ببینید که کدامیک بهتر و مناسب تر است.

 

نوشته های مرتبط
2 دیدگاه
مهسا شکوری

چیزی که من از این متن فهمیدم اینه که کاملا باید بسته به شرایط و بررسی قیمت ها چه برای نیروگاه چه دستگاه های ماینر و … باید ببنیم میصرفه یا نه. درسته؟

نگار دوگوهرانی

درسته چون با توجه به تغییر قیمت ها و سیاست ها باید بررسی دقیق انجام بدید تا با اطمینان عمل کنید. می تونید با شماره های آینده سازان تماس بگیرید تا کارشناس ما قیمت روز تجهیزات خورشیدی رو در اختیارتون بگذارند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.