4 دلیل برای اینکه برق خورشیدی برای باغ بهترین ایده است

4 دلیل برای اینکه برق خورشیدی برای باغ بهترین ایده است

برق خورشیدی برای باغ و ویلا یکی از بهترین راه‌ها برای تامین انرژی مورد نیاز است آن هم وقتی که این باغ یا ویلا دور از شبکه برق رسانی باشد. با استفاده از سیستم‌های خورشیدی مستقل، می‌توانید برق مورد نیاز خود را از طریق پنل‌های خورشیدی، باتری‌ها و اینورترها تولید و ذخیره کنید. این سیستم‌ها به شما امکان می‌دهند که در مناطق دور از شبکه برق عمومی، لوازم برقی خود را به راحتی و بدون هزینه‌های اضافی روشن کنید.

عموما در مکان های اینچنینی نیازهای اولیه به برق مانند تامین روشنایی، شارژ وسایل الکترونیکی مثل گوشی و لپ تاب، تامین برق مورد نیاز پمپ آب و برق مصرفی یخچال و تلویزیون از اهمیت برخوردار است که می توان با یک سیستم خورشیدی آنها را تامین نمود. همچنین گزینه پمپ های آب خورشیدی که خود یک سیستم مجزای خورشیدی برای کارِ پمپاژ آب است گزینه بسیار خوبی جهت استفاده از برق خورشیدی برای باغ و مصارف مربوط به آن است.

استفاده از انرژی خورشیدی برای باغ و ویلا دارای مزایای زیادی است. 4 دلیل برای اینکه برق خورشیدی برای باغ دور از شبکه برق، بهترین ایده است:

1- کاهش هزینه‌ها با استفاده از برق خورشیدی: به جای استفاده از موتور برق، خورشیدی را که بی وقفه بر شما می تابد دریابید. شما می توانید به جای هزینه خرید این دستگاه پرسر و صدا، پرمصرف و گران قیمت که البته هزینه خرید سوخت فسلی آن اصل کم نیست، یک بار برای همیشه برق باغ و ویلای خارج از شهر خود را به وسیله سیستم خورشیدی تامین کنید.

2- حفاظت از محیط زیست با استفاده از برق خورشیدی: برق خورشیدی یک منبع انرژی تجدیدپذیر است که هیچ گونه آلودگی، گاز گلخانه‌ای یا پسماند را تولید نمی‌کند. با استفاده از برق خورشیدی، شما به کاهش گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنید.
3- افزایش ارزش ملک با سیستم برق خورشیدی: با نصب سیستم خورشیدی در باغ و ویلای خود، شما ملک خود را مجهز و مدرن می‌کنید. این باعث می‌شود که در صورت فروش یا اجاره، قیمت و جذابیت ملک شما بالاتر باشد.

4- طول عمر بالای سیستم های خورشیدی: سیستم های خورشیدی طول عمر نسبتا بالایی دارند؛ چرا که عضو اصلی این سیستم یعنی پنل های خورشیدی، عمری در حدود 20 تا 25 سال دارد و می تود تا سالها برای شما برق تولید کند.

درست است که شاید هزینه اولیه راه اندازی سیستم خورشیدی کمی بالا به نظر برسد اما قطعا بعد از بازگشت سرمایه که البته مدت زیادی طول نمی کشد، شما شاهد سودی خواهید بود که بخاطر نصب سیستم خورشیدی از آن شما شده است.

قیمت برق خورشیدی برای باغ بسته به آن که چه مصارفی دارید و از چه تجهیزاتی استفاده می کنید متغیر است. تجهیزات سیستم خورشیدی مانند پنل خورشیدی، اینورتر، شارژکنترلر، باتری ذخیره ساز و یا در موارد لازم سانورتر ها و دیگر وسایل، و البته میزان توان برق مورد نیاز شما که در تعیین مشخصات فنی اجزا تعیین کننده هستند، هزینه برق خورشیدی برای باغ را معین می کنند.

تولید برق خورشیدی بسته به میزان مورد نیاز و سطح کمی و کیفی سیستم برق خورشیدی قیمت متفاوتی می تواند داشته باشد که کارشناسان و مشاوران شرکت های انرژی خورشیدی می توانند در تعیین آن به شما کمک کنند.

قیمت برق خورشیدی برای باغ سه فاز

قیمت برق خورشیدی برای باغ به صورت سه فاز بسته به تجهیزات مورد استفاده تعیین می شود. شاید سوال بیاری از افراد این باشد که آیا ممکن است اصلا از سیستم برق خورشیدی انتظار برق سه فاز داشته باشیم. پاسخ مثبت است.

در مصارف صنعتی و یا سایر مصارفی که نیاز به برق سه فاز دارند، با استفاده از اینورترشارژر های سه فاز و یا 3 اینورتر تک فاز موازی، میتوان از خروجی سیستم خورشیدی برق 3 فاز دریافت کرد.

برق خورشیدی برای باغ
پنل برق خورشیدی

برق خورشیدی دست دوم برای باغ

برق خورشیدی دست دوم یک گزینه اقتصادی است. اما قبل از خرید پنل برق خورشیدی دست دوم، باید مواردی را در نظر بگیرید تا از کیفیت و عملکرد آن مطمئن شوید. برخی از این موارد عبارتند از:

 

– بررسی ولتاژ و توان خروجی پنل و مطابقت آن با مشخصات پنل

– بررسی سطح ظاهری پنل و عدم وجود ترک، آسیب یا جدایی صفحات سلول خورشیدی

– در نظر داشتن میزان کاهش راندمان پنل در طول سال های کارکرد

– بررسی نوع پنل (مونو کریستال یا پلی کریستال) و منطبق بودن آن با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه

– بررسی قیمت پنل خورشیدی دست دوم و مقایسه آن با قیمت پنل خورشیدی نو

 

پنل خورشیدی دست دوم ممکن است در صورت رعایت نکات فوق، گزینه مناسبی برای تولید برق خورشيدي براي ويلا و یا استفاده در سیستم های پکیج برق خورشیدی باشد. اما همواره بهتر است از کارشناسان مجرب در زمینه برق خورشیدی مشاوره بگیرید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف استفاده از برق خورشیدی برای باغ و ویلاهایی پرداختیم که به دلایل مختلفی از شبکه برق رسانی دور هستند و برای تامن مصارف اولیه نیاز به یک انرژی ارزان، معقول و پاک و بدون سر و صدا دارند.

زمین سبز، نیازمند انرژی خورشیدی است.

معرفی شهرک صنعتی سیاره سبز یا شهرک هوشمند انرژی خورشیدی سیاره سبز

نوشته های مرتبط
2 دیدگاه
صدف امراللهی

سلام روز بخیر. یک ویلای خارج از شهر داریم که مترازش 250 متره. برای تامین برق روشنایی، پمپ آب، آب گرم، تلوزیون و یخچال چقدر میشه هزینه سیستم خورشیدی؟
موتور برق بگیریم واقعا به صرفه تر نیست؟

نگار دوگوهرانی

این انتخاب شما هست گرچه که می تونید با بررسی قیمت روز تجهیزات خورشیدی و قیمت موتور برق و هزینه تعمیر نگهداری و سوخت مداومش رو بررسی کنید و ببنید براتون به صرفه هست یا خیر. برای بررسی قیمت ها لطفا با مجموعه آینده سازان تماس بگیرید تا کارشناس ما راهنماییتون کنند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.