شهر هوشمند لاین؛ زندگی شگفت انگیز و ایجاد جوامع انسانی متفاوت

شهر هوشمند لاین؛ زندگی شگفت انگیز و ایجاد جوامع انسانی متفاوت

شهر هوشمند لاین توسط برجسته ترین معماران جهان با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی جوامع انسانی در کنار حفاظت و پشتیانی حداکثری از طبیعت، به درخواست کشور عربستان که این روزها به شدت در حوزه تجدیدپذیرها علاقه مند نشان می دهد، طراحی شده است. این شهر شگفت انگیز هوشمند، با 34 کیلومتر مربع وسعت، 500 متر ارتفاع، 200 متر عرض و 170 کیلومتر طول، به شکلی طراحی شده که جوامع شهری در آن در سه بعد سازماندهی می شوند. “لاین شهر” 9 میلیون ساکن خواهد داشت که این ساکنین با نهایتا 5 دقیقه پیاده روی می توانند تمامی نیازهای خود را برطرف نمایند. زیرساخت های این شهر به شکلی است که طی کردن ابتدا تا انتهای آن در بازۀ زمانی 20 دقیقه بدون هیچ اتومبیل با سوخت فسیلی امکان پذیر است و این یعنی تولید کربن در حد صفر.

شهرک هوشمند

زندگی سالم و پایدار به همراه ارتقا و حفاظت از طبیعت به شکل ایجاد تغییر حداقلی در اکوسیستم، هدف طراحی شهر هوشمند لاین است.

در این شهر  با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی خدمات بدون صرف وقت و هزینه انجام پذیر هستند. با استفاده از راه حل های هوشمند تهویۀ طبیعی سبب می شود تمام طول سال هوایی معتدل و عالی در شهر جریان داشته باشد. 100 درصد انرژی مورد نیاز در “لاین” از منابع تجدیدپذیر تهیه می شود. لاین با امکانات بی نظیر رفاهی که دارد تجربۀ بی نظیری برای زندگی نوع بشر در عصر جدید فراهم می نماید.

شهرک هوشمند انرژی سیاره سبز

در این شهر هوشمند شگفت انگیز چشم اندازهای طبیعی به شکل یکسان برای همه ساکنین وجود دارد و امکان دسترسی فوری به طبیعت پیرامون ایجاد شده است.

شهرک هوشمند صنعتی سیاره سبز

سطح خارجی شهر با یک نمای شیشه‌ای-آیینه‌ای زیبا سبب می شود تاثیر وجود آن در طبیعت اطراف هرچه ناپیدا تر، سحرآمیزتر  و جذاب تر باشد.

جالب و متحیر کننده آن است که در این طراحی 40 درصد از جهان در عرض 6 ساعت در قلب مسیرهای تجاری کلیدی جهان در دسترس است.  تجارت و جوامع انسانی در شهر لاین بسیار متفاوت با آنچه که تاکنون بشر تجربه کرده خواهد بود. 

شهر هوشمند انرژی لاین در عربستان

شهر لاین با طراحی گفته شده، برنامۀ مورد نظر عربستان سعودی برای آینده ای نزدیک است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.