کاشی‌های خورشیدی ایلان ماسک

کاشی‌های خورشیدی ایلان ماسک

یکی از جذابیت ها و تفاوت های شخصیتی ایلان ماسک نسبت به سایر افراد ثروتمندِ هم سطح خود در جهان، میل او به صرف سرمایه‌اش در راستای اهداف مثبت است. ایلان ماسک و شرکت مشهور و جهانی او یعنی تسلا، بارها و بارها محصولاتی جذاب، نوین و موثر در حوزۀ پیشرفت انرژی های تجدیدپذیر به  جهان معرفی کرده‌اند و این نشان می دهد او دغدغه هایی بشردوستانه و محیط زیستی در سر دارد و کمی جهتش با سایر ثروتمندان هم رده که به دنبال قدرت های عجیب و غریب به قیمت آسیب به انسان ها و جهان هستند، تفاوت دارد.


کاشی خورشیدی یکی از محصولات جدید حوزۀ انرژی خورشیدی ساخت شرکت تسلاست. این کاشی با وجود هرچه شبیه تر بودن به مصالح ساختمانی، اما با کارکردی شبیه به پنل خورشیدی، درواقع تلفیقی از هنر و مهندسی است. کاشی هایی که درست مانند پنل های خورشیدی توان تولید برق دارند، و در عین حال با به کارگیری آن ها در یک ساختمان، هیچ جز اضافی به ساختار ساختمان اضافه نخواه شد و از نظر زیبایی شناسی برای خانه هایی که تمایل به تامین برق خود از طریق انرژی خورشیدی دارند، بسیار جذاب هستند.

کاشی‌های خورشیدی ایلان ماسک

سقف های خورشیدی پوشیده شده از کاشی های خورشیدی در واقع با دو نوع کاشی خورشیدی شیشه ای و کاشی خورشیدی فولادی مفروش می شوند تا بخشی از مجموعه تولید برق نماید و بخشی وظیفه استحکام بخشی به ساختار را داشته باشد.

تسلا برای کاشی های خورشیدی تولید خود ضمانت 25 ساله و پشتیبانی  24 ساعته در 7 روز هفته در نظر گرفته است.

تسلا در سایت مرجع خود به مشتریان می گوید:

 «شما می توانید خانه خود را با یک سیستم کاملا یکپارچه خورشیدی و سیستم ذخیره سازِ انرژی برق رسانی کنید. کاشی های خورشیدی شیشه ای و کاشی های فولادی از نزدیک و از خیابان عالی به نظر می رسند و ظاهر طبیعی خانه شما را حفظ می کنند.»

کاشی‌های خورشیدی ایلان ماسک

در خصوص ذخیره انرژی خورشیدی در طول روز و امکان استفاده از آن در هر ساعت از شبانه روز نیز تسلا راه حل پاوروال را معرفی می نماید:

«پاوروال یک باتری خانگی جمع و جور است که با سقف خورشیدی همراه است و امنیت انرژی 24 ساعته را برای شما فراهم می کند. انرژی ای را که با سقف خورشیدی تولید می کنید ذخیره می کند تا بتوانید خانه خود را در هر زمان – در شب یا هنگام قطع برق،  برق رسانی کنید.»

بنظر شما کاشی خورشیدی و یا مثلا پنل های نازک و طلقیِ خورشیدی، در آینده ای نزدیک و به صورت فراگیر، جایگزین پنل های خورشیدی کلاسیک خواهند بود؟

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.