نصب استراکچر خورشیدی با استفاده از چسب دوطرفه

نصب استراکچر خورشیدی با استفاده از چسب دوطرفه

یکی از جذابیت‌های صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر و به‌خصوص انرژی خورشیدی و بادی، ابداعات به روزی است که هر روز در این زمینه شاهد هستیم؛ دستاوردها و اختراعاتی که باعث می‌شوند استفاده از پتانسیل انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید برق ساده‌تر، ارزان‌تر و با بازدهی بالاتری باشد.

 یکی از مواردی که می‌تواند در میزان هزینه و حتی بازدهی تولید برق فتوولتاییک تأثیرگذار باشد، ساختار سازهای به‌کاررفته در پنل های خورشیدی(استراکچر خورشیدی) است. مثلا استراکچرهای خورشیدی اگر از اتصالات مناسبی برخوردار نباشند و به مرور زاویه تنظیم شده بر اساس دریافت حداکثر تابش (یک یا چندبار در سال)، در آن ها دستخوش تغییر شود، این می تواند در دریافت مناسب انرژی خورشیدی اثر منفی بگذارد. از طرفی برخی سازه ها موسوم به سازه های ردیاب وجود دارند که در هر ساعت از شبانه روز و در همه فصول، تابش عمودی خورشید را دنبال می کنند و این سبب افزایش تولید برق می شود.

اما اخیرا شرکت اسپانیاییِ Alusín Solar یک سازه چسبنده را برای استفاده در نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی به‌عنوان سازه و استراکچر پنل های خورشیدی طراحی و ساخته است. این نوع سازه چسبنده به‌جای آن‌که به کمک پیچ و مهره به سقف متصل شود، به وسیلۀ ماده‌ای که به شکل چسب دوطرفه کار می‌کند، به سقف نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی متصل می‌شود. به کمک این نوع سازه، هیچ سوراخی در سقف ایجاد نمی‌شود و خطر نشت رطوبت و آب نیز از بین می‌رود که این امر حائز اهمیت است.

استراکچر خورشیدی

 البته از این نوع استراکچر خورشیدی چسبنده می‌توان در ساختگاه هایی که در آن، سامانه های خورشیدی به سقف منازل متصل می شوند بهره‌گیری کرد.

چسب مقاوم استراکچر نوین خورشیدی ساخت شرکت Alusín Solar، از لحاظ مکانیکی دوام مناسبی برای حفظ پروفیل آلومینیومی جهت نصب پنل خورشیدی را دارد و همچنین برای اتصال انواع پنل های خورشیدی مناسب و سازگار می‌باشد.

 برای نصب این سازه پنل خورشیدی می‌بایست محل یا ساختگاه نیروگاه به‌دقت تمیز شود و سپس ماده چسب دو طرفه به پروفیل آلومینیومی و محل موردنظر چسبانده شود. تمامی پروفیل‌های آلومینیومی باید با ماده بخصوصی که بر پایه الکل هستند تمیز شوند که هر گونه چربی یا آلودگی از سطح آن زدوده شود. این نوع خاص استراکچر خورشیدی در شرایطی به مشتریان تحویل داده می‌شود که پس از نصب، با کمک یک غلطک 25 کیلوگرمی از روی آن رد می شوند و از چسبیده شدن کامل پروفیل اطمینان حاصل می شود.

 البته همان‌طور که گفته شد سقف باید پیش ‌از چسبیده شدن آلومینیوم با استفاده از غلتک‌های تمیزکننده و فشار زیاد، به‌خوبی پاکیزه شود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.