یونیول؛ سیستم ترکیبی تولید برق خورشیدی و بادی

یونیول؛ سیستم ترکیبی تولید برق خورشیدی و بادی

یونیول یک سیستم نوین تولید انرژی تجدیدپذیر به شکل هیبریدی است که شرایط تولید برق خورشیدی و برق بادی را در یک موقعیت فراهم می نماید. توربین های بادی یونیول که به شکلی بهینه تعدادشان نسبت به تعداد پنل‌های خورشیدی انتخاب شده است، در زیر این پنل ها قرار می گیرند. ارتفاع کل این سیستم 4 متر است و در بام های 150 متر مربع به بالا قابلیت اجرای آن وجود دارد.

به طور کلی وقتی بتوان تولید انرژی بادی و خورشیدی را با هم صورت داد، بازدهی کل مجموعه نسبت به حالتی که تنها از یک منبع انرژی تولید شود بسیار بالاتر خواهد رفت. بر اساس ادعای شرکت Unéole  فرانسه که سازندۀ این محصول است، بازدهی سیستم یونیول تا 40 درصد بالاتر از زمانی است که فقط از پنل های خورشیدی استفاده شود.

ردیفی از توربین های بادی که از مواد بازیافتی از جنس آلومینیوم ساخته می شوند و به شکلی بی صدا و بدون آلودگی کار میکنند، در زیر تعداد متناسبی پنل خورشیدی، سیستم ساده اما شگفت انگیز یونیول را تشکیل می دهند.

یونیول سیستم ترکیبی تولید برق خورشیدی و بادی

مزیت یونیول چیست؟

این مجموعۀ جذابِ دوستدار محیط زیست امتیازاتی عالی و منحصر بفرد دارد که به آن می پردازیم.

هم پوشانی تولید انرژی خورشیدی و انرژی بادی

از مزیت های این طرح آن است که در زمانی که تابش خورشید وجود داشته باشد برق خورشیدی تولید می شود و در شب و یا روزهایی از سال که تابش وجود ندارد یا ضعیف‌تر است و وزش باد وجود دارد، بخش بادی مجموعۀ یونیول برق تولید میکند.  

یونیول سیستم ترکیبی تولید برق خورشیدی و بادی

یونیول دوستدار انسان ها و پاکی محیط زیست

یونیول سیستم هیبریدی تولید برق از دو منبع تجدیدپذیر خورشیدی و باد به صورت همزمان است که بر اساس نتیج اعلام شده از سوی آژانس دولتی فرانسوی CEREMA هیچ امواج مغناطیسی مضری برای بدن انسان از آن ساتع نمی شود و این در کنار بدون کربن کار کردن آن، امتیازی عالی تلقی می شود.

یونیول سیستم ترکیبی تولید برق خورشیدی و بادی

همچنین از یونیول می توان در ساختمان های داخل شهر استفاده کرد و به طور کلی سیستمی کم هزینه و سودآور محسوب می شود.

در طراحی و ساخت یونیول به شکل شخصی سازی شده در هر پروژه از الگوریتم های خاصی برای تعیین تعداد بهینه و ایده آل پنل های خورشیدی و توربین های بادی استفاده می شود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.