23 پکیج پرتابل خورشیدی به عشایر غرب مازندران داده شد

23 پکیج پرتابل خورشیدی به عشایر غرب مازندران داده شد

به گزارش واحد خبری سیاره سبز، به نقل از برق نیوز آقای “مصطفی بابایی” مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران، از تحویل 23 سامانه خورشیدی پرتابل(قابل حمل) به عشایر این منطقه خبر داد.

بابایی در خصوص این پکیج های قابل حمل خورشیدی بیان داشت: «این سامانه‌ها قدرت تولید ۱۰۰ وات برق را دارند و باتوجه به اینکه برق رسانی به محل اسکان عشایر به دلیل نداشتن راه ارتباطی و هزینه‌های زیاد مشکلاتی را در پی دارد، یکی از بهترین راه‌های تامین برق این افراد، استفاده از مولد‌های تولید برق خورشیدی است.»

مدیر عامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با بیان مزایای پکیج های قابل حمل خورشیدی گفت: «این پنل‌ها قابلیت روشن کردن چهار لامپ پنج وات را به صورت همزمان، شارژ گوشی تلفن همراه و روشن کردن رادیو را دارند».

بابایی همچنین افزود: «در زمان تحویل این پنل‌ها آموزش‌های اولیه برای بهره‌برداری و حفاظت از آن‌ها به عشایر ارائه شد.»

بر اساس گزارشات ایسنا، در سالی که گذشت جمعا ۴۶ سیستم پرتابل (قابل حمل) خورشیدی با قیمت مجموعا 350 میلیون تومان از محل اعتبار بهارستان، به عشایر این منطقه از استان مازندران واگذار گردید.

عکس از تحویل 23 سامانه قابل حمل خورشیدی به عشایر غرب مازندران

پکیج قابل حمل خورشیدی چیست؟

سامانه های قابل حمل خورشیدی که بیستر با نام پکیج پرتابل خورشیدی شناخته می شوند، دستگاهی کاربردی و بسیار عالی برای تامین نیازهای اولیه و اساسی به برق، مانند روشنایی 1 تا 3 لامپ برای ساعات 21 تا 8 ساعت (بسته به اینکه چند لامپ روشن کنیم) و همچنین برای شارژ گوشی، مودم، برق مورد نیاز رادیو و در موارد وات بالا حتی برای تامین برق تلویزیون و یخچال های کوچک نیز کاربردی هستند. این پکیج عموما شامل یک پنل خورشیدی کوچک (بسته به توان از 20 وات تا 50 الی 100 وات) و باکس ذخیره که شامل باتری برای ذخیره انرژی است می باشد. این باکس که به نوعی مرکز مدیریتِ سیستم خورشیدی است، شامل خروجی های USB برای شارژ تلفن همراه، خروجی های اتصال لامپ، نشانگرهای شارژ باتری، گاها چراغ قوه و … است.

البته پکیج های پرتابل در ایران اغلب به این شکل هستند و با توجه به امکان تنوع در طراحی، در نقاط مختلف دنیا، انواع جذاب و متنوعی از پکیج های قابل حمل طراحی و اجرا شده است.

نحوه کارکرد این سامانه های کوچک خورشیدی ساده بوده و به همین دلیل با یک آموزش ساده، همه می توانند از آن به راحتی استفاده نمایند.  

دستگاه پکیج تولید برق خورشیدی کوچک و قابل حمل
دستگاه پکیج تولید برق خورشیدی کوچک و قابل حمل
سامانه خورشیدی کوچک قابل حمل
نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.