وایندکچر، تکنولوژی نوین نیروگاه بادی شناور روی اقیانوس

وایندکچر، تکنولوژی نوین نیروگاه بادی شناور روی اقیانوس

نیروگاه‌ های بادی مانند نیروگاه های خورشیدی از پرکاربردترین روش ‌های تولید برق از منابع تجدیدپذیر می‌ باشند.

به‌ گزارش سرویس خبری سیاره سبز، شرکت وایندکچینگ سیستم که در زمینه ساخت سیستم ‌های بادگیر از سال 2017 فعالیت می‌کند، در جدیدترین اقدام خود یک نیروگاه بادی شناور بر روی آب‌ های اقیانوس‌ را طراحی و اجرا کرده که وایندکچر نام دارد.

نوآوری وایندکچر شبکه‌ ای دارای چند ملخه‌ی عظیم است که از 100 توربین کوچک ساخته ‌شده و با استفاده از روش‌های به‌کاررفته در حفاری نفت و گاز دریایی، به کف اقیانوس متصل شده به شکلی که این نیروگاه بادی بر روی آب شناور مانده است.

طراحان وایندکچر اعتقاد دارند که این نیروگاه بادی می‌تواند سالانه ۵۰ برابر یک توربین بادی سنتی انرژی تولید نماید. درواقع این یک افزایش ۵۰۰ درصدی در تولید انرژی سالانه یک سیستم برق بادی است که این تکنولوژی جدید بادگیر، توانسته آن را اجرایی نماید.

براساس محاسبات انرژی، وایندکچر می‌تواند برق مورد نیاز 80,000 خانوار را تامین نماید. بخش‌های مختلف این سیستم بادگیر به وسیله یک متصل‌کننده یکپارچه فرعی که در کشتی مادر قرار دارد به یکدیگر متصل شده‌اند و به‌همین دلیل نیازی به کشتی و جرثقیل برای آن وجود ندارد.

 براساس ادعای شرکت سازنده طول عمر این سیستم بادی در حد ۵۰ سال می باشد؛ درحالی‌که توربین‌های بادی معمولی طول عمری معادل ۳۰ سال دارند. بر اساس گفته‌های طراحان، تعمیر و نگهداری سیستم‌ وایندکچر نسبت‌ به سایر نیروگاه ‌های بادی ساده ‌تر است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.